مدیرعامل شرکت نمایشگاه های شهر آفتاب

۳۵ درصد بازار مصرف نوشت افزاری توسط تولیدات داخلی تامین می شود

۳۵ درصد بازار مصرف نوشت افزاری توسط تولیدات داخلی تامین می شود
شناسهٔ خبر: 5009 -
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های شهر آفتاب از برگزاری نمایشگاه بین المللی نوشت افزار و تجهیزات مهندسی خبر داد و گفت: 30 تا 35 درصد بازار مصرف توسط تولیدات داخلی تامین می شود و حدود 65 درصد نیز با استفاده از واردات تامین می شود.

 

نشت خبری برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی نوشت افزار و تجهیزات مهندسی صبح امروز در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شد

محمدرئوف قادری مدیرعامل شرکت نمایشگاه های شهر آفتاب با اشاره به فرصت ایچاد شده برای فاصله از وابستگی به واردات گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی این فرصت فراهم شده است تا بتوان حمایت از تولیدات ایرانی را در قالب نمایشگاه‌های مختلف برای برقراری تعاملات فنی و مهندسی در تمامی تولیدات کالایی فراهم کرد.

وی با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی نوشت‌افزار و تجهیزات مهندسی که از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ تیرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برگزار می‌شود، اظهار کرد: سال جاری سالی متفاوت با سال‌های گذشته است تا با حمایت جدی از کالای ایرانی زمینه تولید مناسب‌تر در کشور فراهم شود.

قادری در ادامه تصریح کرد: باید به این خودباوری دست یابیم که می‌توان به عنوان تولیدکننده، سرمایه‌گذار و صاحب تکنولوژی نیازهای جامعه هدف را مطابق با استانداردهای بین‌المللی تولید کرد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های شهر آفتاب تصریح کرد: لوازم‌التحریر و تجهیزات مهندسی که در داخل کشور تولید می‌شود از کیفیت مناسب برخوردار هستند اما عادت فرهنگی جامعه به مصرف کالاهای خارجی موجب شده تا سرمایه‌گذاران در آن بخش از کالاهایی که در داخل کشور تولید می‌شود با مشکلاتی همراه باشد .

وی ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب این فرصت را در سال جاری فراهم می‌کند تا کالاهای ایرانی به جامعه هدف معرفی شوند و طبیعی است که در این میان نقش مهم اتحادیه‌ها و گروه‌های صنفی حائز اهمیت است و می‌توان با برگزاری نمایشگاه‌ها بازار مصرف را برای استفاده از کالاهای ایرانی آماده کرد.

قادری با اشاره به برگزاری نمایشگاه لوازم‌التحریر و تجهیزات مهندسی اظهار کرد: انتظار از اتحادیه‌ها این است که نمایشگاه جدی گرفته شود تا از فرصت خوب به وجود آمده برای حمایت از کالای داخلی استفاده کرد.

READ  بی عدالتی توزیع کتب ناشران تهرانی و شهرستانی

قادری در ادامه اظهار کرد: در نیمه دوم سال گذشته تدابیری برای برگزاری نمایشگاه ها انجام شد تا بتوان از این نمایشگاه حداکثر بهره برداری مناسب را انجام داد به همین دلیل شاهد رشد برگزاری نمایشگاه های انجام شده در نیمه دوم سال ۹۶ بودیم.

وی با بیان اینکه در پنجمین نمایشگاه نوشت افزار و تجهیزات مهندسی فروش کالایی وجود ندارد گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه های تخصصی فروش نیست بلکه آمادگی برای برگزاری نمایشگاه های فروش، ارائه آخرین فناوری و تکنولوژی های روز دنیا، توسعه بازار داخلی ، صادرات محصولات تولید ایرانی و فراهم آوردن زمینه تولید کیفی با قیمت و کیفیت مناسب از اهداف برگزاری نمایشگاه است.

در ادامه این نشست مهرداد عالی پور هرسی، رئیس مجمع واردکنندگان نوشت افزار خاطرنشان کرد: نمایشگاه نوشت افزار در فضایی به مساحت ۴ هزار مترمربع برگزار می‌شود و ضروری است تا تبلیغات مناسبی برای برگزاری نمایشگاهی متفاوت از سایر نمایشگاه‌هایی که در این زمینه برگزار شده است را فراهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه کارافرینی و ایجاد اشتغال باید با تعصب و احساسات برخورد نشود گفت: بحث برندسازی در صنعت نوشت افزار باید جدی گرفته شود اما این که چند برند جهانی در ایران ظهور پیدا کنند از دیدگاه بازاریابی جهانی منسوخ شده است و بزگترین برندهای اروپایی که بیش از ۱۸۰۰ محصول تولیدی را در زمینه نوشت افزار و تجهیزات مهندسی عرضه می کنند تولید کننده تمامی کالاهای عرضه شده نیستند و به طور میانگین ۲۶ درصد محصولات آنها تولید آن برند است.

عالی پور تصریح کرد: باید با یک شیب ملایم به سمت افزایش تولید کالاها در صنعت نوشت افزار و تجهیزات مهندسی حرکت کرد و به تدریج تولیدات بیشتر کالایی را در دستور کار قرار دارد.

READ  رفع معضل سد معبر با حفظ کرامت دستفروشان

رئیس مجمع واردکنندگان نوشت افزار خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همراهی که به وجود آمده است قدم به سمت این هدف مهم برداشته شده است؛ بنابراین با تولیدکننده‌های شناسنامه‌دار همکاری نزدیک‌تری انجام می‌شود تا با مدیریت واردات کالاهایی به کشور وارد شوند که به تولیدکننده داخلی آسیب وارد نشود.

در ادامه این نشست حسین برخوردار، عضو انجمن صنفی تولیدکنندگان نوشت افزار اظهار کرد: به طور حتم پنجمین نمایشگاه نوشت افزار که در تیرماه برگزار می‌شود یکی از نمایشگاه‌های موفق است و اتحاد بین تولیدکنندگان و واردکنندگان موجب می‌شود تا خروجی مناسب‌تری از این نمایشگاه و بهبود صنعت لوازم التحریر و تجهیزات مهندسی خارج شود.

وی تاکید کرد: باید نگاه جهانی شدن در تولید کالا وجود داشته باشد و این موضوع با به روزرسانی فرایند تولید و توسعه بازار محقق خواهد شد.

برخوردار تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه فرصتی برای تولیدکنندگان داخلی است تا تولیدات خود را با انواع خارجی مقایسه کرده و برای تکمیل سبد کالایی خود با شرکت‌های خارجی مشارکت کنند.

در ادامه این نشست مجید اکبری مجری برنامه نمایشگاه نوشت افزار و تجهیزات مهندسی خاطرنشان کرد: تمام کشورهای دنیا به این جمع‌بندی رسیده‌اند که تولید باید در یک مسیر و چشم‌انداز بلندمدت برنامه‌ریزی شود و ۵ سال تجربه برگزاری نمایشگاه نوشت‌افزار نشان داده است که نه حمایت صرف از تولیدکننده داخلی و نه حمایت از کالاهای وارداتی پاسخگوی نیازها خواهد بود و باید با نگاهی همه جانبه به بازار کشور نگریست.

اکبری تصریح کرد: نگاه ما در برگزاری نمایشگاه در راستای شعار سال حمایت از تولیدکنندگانی است که بین آنها رقابت وجود داشته و استاندارد سازی محصول را در دستور کار قرار داده اند.

No votes yet.
Please wait...